Erraiak aurkitzea zaila izaten da batzuetan, la-tza, denbora eskatzen digu, agian, esan ohi den bezala, urrutiko intxaurrak beti apetatsuagoak zaizkigulako, eta agian, eta soilik agian, urruntzen garenean gureak ere hamalau izatera iritsiko direlako, urrunetik akaso geureari balioa emateko gauza izango garelako.
Martin eta Joakin anaiak dira, Altzoko baserrian, bizitza xumea daramate, lanak dituzte azienda errentagarria egiteko. Baina batzuetan, gertakariak ustekabean aldatuko dira, ez da dena dirudiena. Martin etxetik erbesteratuko dute; karlistek soldaduak behar dituzte gure lurra defendatzeko, eta bertan, gerran, zaurituko dute. Sorginkeria balitz bezala, bi anaien etorkizuna lotu egingo da une horretatik aurrera, Martinek besoan jasotako balak bi anaien geroak josi izan balitu bezala. Batak besoaren mugikortasuna galduko du, besteak handitzeari ekingo dio, aztikeria baten biktima bailitzan, erraldoitzen, metamorfosian. Eta metamorfosia itzela da benetan, bai Joakinena (Eneko Sagardoy) zein Martinena (Joseba Usabiaga). Lan ezin hobe honetan biak izango direlako metamorfosiaren biktima, biek jasango dute betirako lotuko dituen bilakaera.
Mikel Zumeta, Zinea
Pays basque, 1836. Après avoir combattu pendant la Première Guerre carliste, Martin Eleizegi retourne dans sa ferme familiale en Gipuzkoa. Il découvre alors avec stupeur que son frère cadet, Joaquin, est devenu un géant. Très vite, Martin ne recherche qu’une seule chose : quitter ce monde rural qu’il juge trop étriqué, tandis que Joaquin reste attaché à son village et aux traditions familiales. Convaincu que tout le monde voudra payer pour voir l’homme le plus grand de toute la Terre, Martin embarque Joaquin pour un long voyage à travers l’Europe, au cours duquel ce dernier devra affronter ses propres complexes, ses doutes et ses peurs…
Pour tout dire, “Handia” réussit la prouesse d’être à la fois épique et intime. En plus de nous faire revivre, avec une méticulosité sans prétention, des faits survenus au XIXe siècle – l’histoire d’un homme dont la croissance n’avait pas de fin –, le film est avant toute chose un drame familial articulé autour de la mésentente entre deux frères que séparent une guerre et une manière différente d’aborder le futur. En empruntant également au film d’aventures et au drame historique, les auteurs ont bien su tenir les rênes de leur propos pour parvenir petit à petit, sans forcer, jusqu’au coeur du spectateur.
Cineuropa