Hong Kong, années 80. La loi britannique ne s’applique pas dans la redoutable Citadelle de Kowloon, une enclave livrée aux gangs et trafics en tous genres. Fuyant un puissant boss des Triades, le migrant clandestin Chan Lokkwun s’y réfugie.
Après l’angoissant Limbo, traque surréaliste dans un Hong-Kong clair obscur, impliquant un policier et un criminel que rien ne distinguait, Soi Cheang revient avec un nouveau film. Ce dernier pourrait presque être qualifié de plus léger et lumineux, tant celui-ci prend plaisir à s’approprier et pasticher les codes du genre. Avec son intrigue franche, qui s’éloigne des schémas alambiqués, le réalisateur se concentre sur l’essentiel : la pure jouissance visuelle de la castagne bien faite car Soi Cheang nous propose une impressionnante farandole de pieds et poings qui ne sont pas loin d’être liés. Non seulement ces bagarres sont chorégraphiées avec une minutie chirurgicale, mais elles sont également incarnées par des comédiens qui donnent tout ce qu’ils ont. Il en résulte un film d’une lisibilité remarquable, où les séquences d’action ne sont pas surdécoupées. City of Darkness ressuscite un genre de films d’action presque éteint : celui des long-métrages simples mais efficaces.
Alan Chikh
*****EUS
Andy Seto eta Yu Er-en mangatik egokitua, proiektua 2000ko hamarkadaren hasieratik Hong Kongeko zinemagile garrantzitsuenetako batzuen eskuetatik pasa izan da, baina benetan martxan jarri gabe. Azkenik, Soi Cheang da filmaren errealizazioaz arduratu dena, eta emaitza, dudarik gabe, manga batetik inoiz egin diren egokitzapen onenetakoa da.
1980ko hamarkadako Hong Kongeko lurrazpiko giro nahasian kokatua, arte martzialetako film hau bertako old school akzio-zinema zaharrera buelta bat da: akzio erabat entretenigarriaz eta bortizkeria liluragarriaz gainezka dago. Cheangek espazio txikietan filmatzeko duen talentua argi uzten du hemen, korridore estuetan harrigarriki koreografiatutako arte martzialen sekuentzi ederrak josiaz. Fisikaren legeekiko mespretxua nabaria bada ez da kasuala, alde batetık material originalari errespetu keinu bat egiten ari baitzaio; eta bestetik, Mortal Kombat bezalako bideojokoen eskuzabaltasuna berea egin nahi duelako filmak.
Istorioa Chan Lok-kwun (Raymond Lam) Hong Kongera iristen denean hasten da, paperik gabeko errefuxiatu gisa. Gaizkile guztien arreta bereganatzen du berehala, kristal puskatuz betetako ring batean esku hutsez borroka bat irabazten duenean. Laster bihurtzen da Mr.Big maniakoaren jomuga. Chanek kosta ahala kosta bilatuko du Tornadoren babesa, banda buruzagi gogor baina justua izateaz gain, Kowloongo hiri-gotorlekuko jaun absolutua ere badena. Horrek inoiz ez bezelako banden gerra piztuko du.
Baina Kowloongo gotorleku hori da filmeko benetako pertsonaia nagusia. Hong Kongen bertsio konpaktoa, ondakin erraldoien kuboa, "iluntasunaren hiri" hau ekintzarako esparru idilikoa baino askoz gehiago da, hormigoizko urdail bat bezala jokatzen du filmaren materia etengabe berregituratuz. Leku hau bizirik dago. Hemen hormek pertsonaiek adina kolpe ematen dituzte.
City of Darkness izango da, ziurrenik, aurten ikusiko dugun akziozko filmik onena.